Vad vill du? Vad kan du?

publicerat i Allmänt;
Frågorna i rubriken är ganska talande. 
Vad vill du? Ja alltså helst vill jag vakna imorgon med en hjärna som fungerar felfritt, gå till jobbet, betala skatt och känna att man gör nytta, har ett sammanhang. 
Ha kollegor, prata om allt och inget i fikarummet, kunna lyssna på någon och komma ihåg vad de sa för 2 minuter sedan. 
Jag vill kunna vara spontan och inte behöva ta hänsyn till min hjärna.
 
Vad kan du? 
Ja.....det är olika. En dag kan jag det mesta men nästa kan jag inget alls. Det sammanfattar väl det hela rätt bra. 
 
JAg har under de seenaste två vekorna gjort utredning via FK. Träffade först läkare som ställde 700 frågor - ganska trött efter det.
Nästa träff var med en Neuropsykolog. Han gjorde en massa olika tester. Det var överdjävligt faktiskt. Att inte klara av saker som man tycker en treåring skulle fixa galant. Det var minnestester, räkneexempel och bygga med klossar efter mönster. Min hjärna dog under tiden. 
MEN - det positiva var att han fick se hur fort min hjärna lägger av och vad som händer. Det såg han som bra så då får väl jag också tycka det.Gjorde dessa tester i torsdags förra veckan och var ff inte återhämtad till igår då Tredje besöket var till en arbetsterapeut. Han skulle såklart också göra tester. Första var ett där han gav intruktioner i 4 steg.....men tacko lov fick jag skriva ner det.
Bygga en hylla sortera in pärmar i nummerordning och ställa upp tidningshållare. Allt på specifika platser och hyllor. 
SEN........då skulle jag sortera in 2 backar med böcker - i alfabetisk ordning. 
Hyllbygget gick bra, sortering av pärm och hållare ocxå men sen blev det kortslutning
MAn tittar på bokenoch ser bokstaven i efternmanet sen börjar man rabbla alfabetet....när man kommit en bit har man glömt vilken bokstav man skulle komma till så då är det bara att börja om. Efter en ganksa lång tid så såg jag att jag hade sorterat in S lite överallt. Och hade inte en aning om hur jag skulle lösa problemet. Sa till honom att nu har jag gjort fel så han kom och ställde sig bredvid och beskådade eländet. Där avbröt han mig och jag fick inte fortsätta. 
 
Jag failade nog rätt hårt på böckerna. 
Det jobbigaste förutom att hjärnan blev så slut är att det blir så tydligt vad jag är begränsad i, att hjärnan är trasig och att min högsta nivå är väldigt låg. 
Känns också skit att inte kunna "prestera". Jag vet att det är helt fel att vilja klara tester galant när meningen med dem är att se vad jag  INTE kan. 
 
Så nu återstår en sista träff med läkaren och sen ska FK ta dela v resultet. 
 
Så du - vaccinera dig mot TBE så klarar du i framtiden att räkna ut årskurs 4 matte.
 
Må gott

Kommentera inlägget här :