Sårbarhet, immunförsvar och upprepningar

publicerat i Allmänt;
Vi börjar med tredje ordet. Upprepningar. Det är något du som läsare får stå ut med här. Jag kan omöjligt hålla i huvet vad jag har skrivit om tidigare och skulle jag gå tillbaka till och läsa igenom gamla inlägg så blir hjärnan kaputt och jag har glömt vad jag tänkte skriva om. Nog om det.
 
Jag har funderat mycket på det där med hur min hjärna reagerar på olika saker och vad som gör mig trött. Vid hjärntrötthet så är jag otroligt sårbar, Inte bara för intryck och det jag vet tröttar ut mig utan för glömska, virrighet och att blanda ihop saker. 
När hjränan skriker och står på rött så kan saker jag får till mig försvinna. Puts väck!! Och jag kommer inte ens ihåg det om någon påminner mig. Det är oerhört frustrerande - och skrämmande. Jag gör märkliga saker och ställer grejer på helt fel ställe. Häromdagen satt jag i soffan med min frukostbricka och skulle gå ut med den i köket och sen ta och borsta tänderna. 
Det slutade med att jag hade satt frukostbrickan på toaletten och ställt tandborsten i kylen. Sen gicka jag osh satte mig igen - kom på att fan nu glömde jag borsta tänderan. Ut på toa och skulle göra det och hittar fruksotbrickan på toalettstolen. What????? Och jag har INGET minne av att jag ställt den där. Ut med den i köket och ska få in ost och smör i kylen - jaha....där stod tandborsten. Inte utan att man blir rädd för sig själv.....
 
Med HT kommer så mycket mer än bara utmattningen. Jag har liksom inget immunförsvar i själen och i hjärnan. Inget vaccin i världen hjälper mot denna totala hjärndimma. Och jag är så friktansvärt trött på att vara trött, förvirrad, glömsk och allt annat HT för med sig. 
 
SÅ....(guess what?!)...........Vaccinera dig!!!! Inte bara för att skydda dig mot sjukdomen TBE utan för att skydda dig från konsekvenserna av den.
 
Ha det bäst  

Kommentera inlägget här :